Vill ha december

SItter här och känner hur jag börjar längta efter jul! Eller december över huvud taget för det är ju ba så himla mysigt med advent, lucia, allt förberedande bak, och pyssel och pyntning. Har redan börjat tänka över vad jag ska baka för kakor och alla olika sorters godis jag ska göra! Brukar faktiskt va jag i denna familj som är duktig och gör mkt av baket :)
Nää nu får det gärna frysa på ordentligt så att dt bli bra isar för årets skoterkörning, sen få snön komma hur mkt den vill! :) Då blire perfekt.

     

Just nu känns det otaggande att fara å jobba ikväll. Missar ju stjärnor på is! :O Katastrof ;) Men jag har planerat att jag ska upp imorrn och spela in repris av idol och stjärnor på is som börjar 11.30. Ska ju till farfars under dagen för farsdag så får se det senare nån gång.
Och just nu saknar jag Mange :( Tycker den här dikten passar in på mig i tunga stunder...

"Jag vill att du finns här
när jag behöver dig.
Jag vill att du tröstar mig
när jag är ledsen
Jag vill känna dina armar om mig
när jag behöver trygghet.
Jag vill att du ger mig all din kärlek.
Jag vill torka tårarna
och känna mig lycklig.
Men det går inte så länge du
inte finns här."


Kommentera här
Postat av: Madde

Jag längtar också efter snön, lite kyla och skotern såklart! :) Jag hoppas allt löser sig så att vi kan köra skoter tillsammans i vinter eller så gör vi "kids" det iallafall. :)

Vilken fin dikt!:)

2008-11-09 @ 11:31:31
URL: http://bumfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0