Jag vill ha snö, Bums!

Jag är så less nu på detta jävla regnande att jag har lust att snabbt packa väskan och köra hem till Storuman där det då är snö och vettigt väder för att vara den 30:e november. Längtar efter att åka skidor... Ge mig snö!

Ska se lite One tree hill för det botar allt har jag märkt. ♥

091130

Måndag morgon och det spöregnar. Tumme ner!
När tänker snön komma?! Det är ju december om bara 1 dag och det är alldeles mörkgrått ute och blött. Deprimerande? O ja.



Namnbyte

Jag heter Askungen nu för tiden. Det jag gör? Jag dammsugar, dammtorkar, skurar, pyntar och stryker. Hela dagen lång. Askungen trött nu...Men Askungen vill hinna klar innan El Clásico börjar, så hon ska fortsätta stryka nu. :)

Damn I'm good.

Första advent

 

Adventsstädning, Oh yes.

 


Den sjunde boken...

Nu hade jag tänkt börja med den sjunde och sista Harry Potter boken, den jag aldrig har läst förr. Har läst från bok ett och nu har jag nått mitt mål. De är så grymt bra att jag inte vill att det ska ta slut. Vill nästan inte börja läsa den.
Men jag måste ju få veta hur det slutar..

Nu ska jag njuta.



Innebandy

Nu ska jag iväg och se Vildmännen-Täfteå! Blir kul att se Mange spela. Ska titta med hans pappa Daniel och Jens. Men nu måste jag skynda mig så att jag inte bli sen!


Skylla sig själv, no way

Fredag idag, och jag har varit på universitetet idag och lånat en bok som jag hoppas blir användbar till min uppsats. Tänker skriva om kvinnor som våldtäksoffer, men vet inte om jag ska ha den titeln riktigt. Men om det ämnet i alla fall, och boken jag lånade idag heter Skylla sig själv- en bok om våldtäkt. Läste i den idag och blev helt fängslad, man blev bara så arg då man läste den. Hon hade med en massa korta berättelser från kvinnor som själv blivit våldtagna och man blev bara så himla upprörd då man läser den. Vilket väl är bra på ett vis, för jag fick ju många uppslag som man kan skriva om. Men man blir bara så förbannad på samhället vi lever i!

En grej som störde mig grymt mycket var att författaren läst några avhandlingar där någon man skrivit att "om en tjej frivilligt följer med en kille upp till hans lägenhet på en fika på kvällen, så får hon väl räkna med att det värsta kan hända, att hon blir våldtagen till exempel. Det är som en oskriven regel, då har hon sig själv att skylla."
WHAAAAAT?!?!??!

Är det underligt att man få lust att leta upp de där människorna som skrivit det där och banka dem i huvudet med en kavel? Eller ännu bättre, man låter Lisbeth Salander sköta jobbet!



Julklapps mästaren

Jag har aldrig varit så snabb att köpa julklappar som i år! Idag var jag på stan för att se om jag hittade nåt bra, från början gick det skitdåligt men efter lunchen då Anna och Jannike åkt hem så slapp det. Jag och Mange köpte allt förutom till varandra, så det är bara han jag har kvar nu. Den svåraste visserligen, men känns grymt skönt att resten är färdiga. Nöjd nöjd nöjd!



















Har varit en trevlig dag, dock har det ju gått sämre med skrivandet som jag får mer och mer ångest för, men samtidigt så måste man ju handla klapparna någon gång. Ska göra en bättre insats där imorgon istället.


Tjejer, vad händer på nyår? Vi måste ta tag i detta snart! :)

Laundry day

Har väldigt mycket att tvätta...

 

.. Men rummet städas automatiskt bara av att man bär ut kläderna till tvättmaskinen!

Önskelista

Idag hade jag tänkt skriva min önskelista, det är så att mamma och pappa tycker det är lättast att handla julklappar om de vet vad man vill ha, och jag tycker det är super för då får man oftast nåt man önskat och sen några andra överraskningar. Alla blir nöjda och glada! Ska också försöka komma på vad jag ska köpa till alla, det är inte det lättaste alltså. Bara jag som tycker det blir svårare och svårare ju äldre alla blir?

Ååh, nu är det inte långt till december, jag längtar. Den mysigaste månaden helt klart, älskar alla julförberedelser. Och i helgen är det ju första advent! Vilket betyder att det snart måste städas och tas fram lite julsaker...Hmm, städningen kanske blir något annat jag får ta tag i idag...

Hoppas snön kommer hit till Umeå nån gång också, är trött på det här gråa blöta vädret!



Såhär ska det se ut i december!


Palt kungen

Jag har lagat palt idag, för första gången i mitt liv! Måste erkänna att jag är lite stolt faktiskt. Det va så gott att det slutade som väntat- med paltkoma.

Nu ska jag ta mig nån pepparkaka, de är bland de bästa kakor som finns. Man tröttnar aldrig på dem, sen ska jag se hur det går för Lyon mot Fiorentina i Champions league. :)



Längtar tills det blir dags att baka egna pepparkakor, det är så himla mysigt!

Jag längtar till detta...

Med tre raka segrar i bagaget hoppas jag på att Modo fortsätter ta in poäng och klättra uppför. Längtar till den 10 december då Mange och jag ska iväg på det här. Mitt lag mot hans. Jag vill vinna! :D

091123

Idag är jag minsann uppe i tid, ska följa med bror till skolan och se om jag kan låna med mig några passande böcker. Skönt är det att åka med Pierre och slippa cykla också.
Höll på ställa till det för mig här på morgonen, tryckte av väckerklockan så jag försov mig en del, men jag hinner ändå som tur är. Hade stora problem med att somna igår, även fast jag la mig efter tolv så är det svårt att somna då då jag ställt om dygnet. Måste börja vända tillbaka det nu så att jag klarar av att gå upp på morgonen, den där uppsatsen kommer ju inte skriva sig själv direkt!




Söndag

Bion igår gjorde mig glatt överraskad faktiskt, trots allt negativt som jag läste om New Moon innan jag såg den själv så måste jag säga att jag inte håller med. Jag tycker den var bra. Tror nästan att jag tyckte den var lite bättre än första kanske, men det kanske är för att det fanns två killar i den här filmen att kika på. Vad vet jag?

Idag har jag inte gjort så mycket, sett skidor och varit glad över svenska damernas framgång i och med segern i stafetten. Sen har jag mest varit borta i min egna lilla värld, har stängt in mig i Harry Potter bubblan... Men det är inget jag är ledsen över, jag älskar dem böckerna.

Ska va uppe ett tag till, även fast jag nog hade tänkt dra mig till universitetet imorgon och leta åt några bra böcker till min uppsats, ska nämligen hämta Mange på Teg då han slutat jobba ikväll efter elva någon gång. Stackarn fick ju gå hem från Teg till Mariehem i fredags, en promenad som tog halva natten typ...


Nu ska jag fortsätta min läsning! :D


New Moon

Nu är det snart bio dags, om en stund ska jag gå till ICA och köpa mig mitt godis och något läskande, sen kommer Emelie och hämtar upp mig. Hoppas den är bra, men hur som helst kommer det bli trevligt, bio är ju alltid kul.
:)






Kom ihåg:

• Haklapp, check!

Lördag = lördagsgodis

Jajamen, och det var faktiskt väldigt längesen som jag köpte godis och åt på en lördag. Är en sucker för chips så det brukar jag välja före chips. Men idag tänker jag traska iväg till ICA och köpa lite lösvikt! Kan ju va gott att ha nåt till bion ikväll också, då det blir "New Moon" med Jannike,Gina och Emmis. Hoppas på att filmen är bra, trots att tvivlet växer då man läser att fler och fler skriver att den är en besvikelse. Och då är jag ju ändå inget mega fan av första. Men jag håller tummarna på att bli positivt överraskad där i biosalongen!

Hur som helst så kommer man ju få dregla lite så lite tillfredsställd kommer man ju säkert vara ändå då man går därifrån.. ;)

Längskidsäsongen är här

Det firas med ett: Jippie!
Kl. 11.20 idag drar vinterstudion igång. Det är kul med skidor på teve, helgerna brukar oftast innebära att ligga framför teven och se skidskytte och längdskidor på helgern, och jag gillare. Har man en gång varit en skidnörd så förblir man det nog alltid. Längtar faktiskt tills det blir mycket snö i Storuman så att jag kan åka hem och åka själv, härligt är det ju.

Nu ska jag göra mig en frukost så att jag är redo då sändningen börjar.

Heja svenskar!

Tid för vinterbad

Nu är jag mätt och belåten, har just ätit en god middag med min bror. Vi hörde "The final countdown" på radion och började snacka om gamla minnen från barndomen, Pierre berättade en rolig grej om ett uppträdande de gjorde när de va jättesmå och gick i Gunnarn, och då kom jag på att vi och kusinerna diggade den låten (kanske Björn och Pierre headbanga?!) inför våra föräldar hemma i vårt hus i Barsele, och fan va vi börja garva! Fatta va grymt kul det skulle va förälder och se sina barn göra sånt, de måste ju ha hållt sig för skratt allt va de orka. Pierre garva och sa att han fick kallsvettningar bara av att tänka på saken... HAHA!! :D



Ja, men man kan ändå förstå oss, även fast vi var små barn så förstod vi att denna låten var grym.




Nu tänker jag ta och tappa upp ett bad, tänkte läsa lite i min bok under tiden men får försöka att inte blöta ner dem, de är ju bland de dyrbarste jag har. Sen ska jag ta och peela och skrubba och smörja med olika härliga krämer. Lite av ett hemma spa! I love it.


En manhaftig djävul

Getting better already! ;)



Och det röda där bak är en svans.

Det som födde kreativiteten var denna låt:







Jag har tydligen för lite att göra.

Jag måste bara tillägga...

...Att jag är omåttligt stolt över ritandet i en av bilderna nedan, för det gjorde jag i photoshop, JAG!

Men det är så långt mina kunskaper sträcker sig.

KICKS

Små ting kan få en på lite bättre humör. Nya Kicks tidningen landade i hallen idag, och det gör mig glad. Hittade mycket jag skulle vilja ha i julklapp, men man kan ju inte få allt. Men att titta är alltid kul.






Man får en massa bra förslag på sminkningar, det är ju kul att experimentera!



Som sagt, bra förslag får man. Nu vet jag vad jag ska göra efter middagen! :D

Twilight och valpglädje!

Tjejgänget samlades hos Emelie ikväll för te och en massa prat. Emmis hund Tussa är ju högdräktig (om man kan säga så?), bara under tiden vi var där så började hon agera konstigt och enligt Emelie så är det nog dags snart. Valparna kan komma redan ikväll, eller så kanske det skjuts på någon dag till. Spännande spännande! Hoppas allt går bra för er <3

Sen såg vi Twilight också, måste ju fräscha upp minnet inför lördag då vi ska se New Moon. Jannike beställde nu ikväll, jippie! Då har man något kul att göra i helgen. :)

Nu ska jag cykla hem till Mange, han hade tänkt komma hit men sen kom vi på att vi ville se klart Harry Potter-De vises sten, också hade han lösgodis. Det avgjorde saken, I'm going! Teve framför sängen är det bästa.

Grymt MODO!

Tack! Den där 1-5 segern ikväll mot Brynäs satt som en smäck alltså, underbart! Foppa är bara så grym, så jäkla kul att han stannar i elitserien och spelar för sin moderklubb. Det var han som drog Modo till denna efterlängtade seger ikväll, han stod bakom nästan alla målen. Lysande, och så viktigt!



Förutom att glädjas över Modo så har jag bakat en kladdkaka till imorgon, Mange och jag ska bjuda hans kompis Niklas och hans sambo Malin på middag och sen ska vi se fotbollen tillsammans. Blir trevligt! Så jag gjorde en kladdkaka som efterrätt, nu hoppas jag bara på att den ska va kladdig. Sket i att testa nya recept och följde mammas som alltid brukar bli bra. Ska försöka klura ut vad vi ska bjuda på för mat också, Mange lämnade som över det till mig, medan han står för vinet. Klassiskt.



En ogräddad kladdis. Blev (på något konstigt vis) över lite smet som någon va tvungen att slicka upp.
Den va god. :D



Tentan avklarad, och godkänd!

Jippie! Var om universitetet för ett tag sen och hämtade ut min första tenta, som var godkänd med råge! Var bara 1,5 poäng ifrån VG! Jag är supernöjd, fast i vanlig ordning bli man ju lite besviken att man inte nådde upp till högsta betyg då man var så nära.. Men, bra gjort ändå som tur är. Detta gjorde min dag!

Mamma och pappa är här på besök nu, i jobbsyften båda två. Kul att ha dem här under veckan ,det piggar upp. Pappa och jag var och handlade också, jag plockade och han betala. Så nu har vi ett fullt kylskåp. Jag = nöjd.

Nu ska jag försöka bestämma vad min uppsats ska handla om, annars kan man ju aldrig börja liksom.

Ciao!




16/11

November är en riktigt tråkig månad, grått och slaskigt varje dag. Längtar bort till soliga platser när man tittar ut genom fönstret varje dag nu. Nu får snön komma och lägga sig så blir det ljust ute i alla fall, det gör så mycket!

Ska ta en kaffekopp nu sen blire gym.

Vildmännen-Ersboda

Idag klev jag upp hysat tidigt för att se Manges lag möta Ersboda hemma. Riktigt kul match faktiskt! Manges lag låg under med 4-0 efter typ 10 minuter, så de hade en riktigt dålig start. Men sen började de kämpa och kom närmre och närmre men det va riktigt benhårt. Men sen la de i en växel till och vann med 11-6, riktigt bra gjort. Jag var och såg själv men det var kul ändå, jag levde mig in som tusan. Innebandy är ju faktiskt kul att se på då de är duktiga personer som spelar har jag märkt. :)



Bra dag

• Läst Harry Potter

• Simmat

• Lagat god middag åt bror och älskling

• Sett Idol och varit glad över att Eddie åkte ut

• Spelat plump med tidigare nämnda och blev 2:a


Imorgon:

• Se Mange spela match på morgonen

Nu: Sova (efter jag läst lite förstås)

Harry Potter

Yes! Läste ut sista deckaren i Elisabeth George's serie. Har läst alla från början, tror det är ca 12 böcker i följd. Men imorse läste jag ut den sista, vilket innebär att jag äntligen ska börja läsa om Harry Potter böckerna igen! De är så himla bra, om jag är okontaktbar framöver så är det för att jag ligger och läser och inte hör någonting från världen utanför min lilla Harry Potter bubbla. Så nu ska jag ta och börja med första och läsa tills den sista, som jag inte läst än! Helt sjukt, men nu är jag ju snart där. Och Lisa du är tyst, du har hållit på försäga dig alltför många gånger redan!! =P


Nu ska jag bädda ner mig och läsa läsa läsa. Jippie!


Börjar självklart med "De vises sten" och jobbar mig framåt mot den sista.

My darling, I love you



I'll be there for you, these five words I swear to you
When you breathe, I want to be the air for you
I'll be there for you
I'd live and I'd die for you
I'd steal the sun from the sky for you
Words can't say what love can do
I'll be there for you

 

 

Du gör mig så lycklig.


Today's gonna be a good day

Om bara denna förbannade huvudvärk kan gå över någon gång! Vad har jag gjort som gör att jag förtjänar att ha huvudvärk redan då jag vaknar och det gör så ont att när jag ställer mig upp ur sängen så måste jag stå stilla ett tag innan jag går vidare? Det är såna här gånger man är helt övertygad om att det inte finns någon fet skäggig gubbe uppe i luften som kallas Gud.



Men förutom att mitt huvud har en jobbig dag så kommer den bli grym ändå, ska snart åka ner på stan med älsklingen där vi ska strosa runt i affärerna lite, sen ska vi äta middag någonstans innan vi ska på bio och se "Flickan som lekte med elden." Vi är lite efter, men bättre sent än aldrig! Tror den är bra, man har ju hört mycket positivt om den i alla fall och den första var ju riktigt bra. Kommer bli en toppendag! Däremot ska jag ta det försiktigt med shoppingen, det enda jag tänker tillåta mig att köpa är simglasögon (tråkigt va?). Kanske nåt mer, men jag ska be Mange hålla i mig hårt så att jag inte går nuts och kommer hem med flera kassar och ett brett smile (som kommer av de flera kassarna). 

Hoppas ni har en bra dag!







Love is a bird with golden wings that flies into my heart and sings







Stornorrfors

Min pappa är på besök, vi har precis ätit korvstroganoff. Jäkligt gott vare, yum! Papi vill träna så vi ska till Stornorrfors och träna på Vattenfalls gym. :D

Sexblogg, tydligen populärt

Underligt, var nyss inne på denna blogg, den handlar om sex och den ligger 4:a på bloggtoppen på blogg.se fastän bloggaren bara skrivit 4 inlägg. Sjukt. Men innehållet är fan sjukare, vem fan avslutar ett inlägg med "jag känner mig våt idag"?! Rätta mig om jag har fel, men jag tycker det känns väldigt underligt då den där tjejen skriver om att hon brukar onanera med gurkor, parfymflaskor och bananer?

Eller så är jag väl lill-gammal, men någonting skumt är det då.

Idag är det ännu värre än igår...

För idag skulle vi gå upp 6.50 men vi gick upp strax innan 12. Min underbara pojkvän hade planerat att vi skulle ta en dag på stan också skulle vi åka ner tidigt för då skulle han bjuda mig på hotellfrukost. Och sen är vi så jäkla slöa på morgonen fast vi ställt klockan så att vi skiter i det. Fan så jäkla illa egentligen.

Om det fanns ett vaccin mot övertrötthet skulle jag behöva det bättre än vaccin mot svinen.




Hur kunde vi missa detta? Doh...

"Imorgon går vi upp tio!"

Ja så gick det med det. Klev upp för ett tag sen, men min käre pojkvän ligger fortfarande kvar och snarkar. Till mitt försvar kan jag väl säga att jag ville kliva upp 10, men när jag märkte hur död Mange var så fortsatte jag dra mig. Tills nu...

Tanken var att vi skulle fara och träna men det verkar som att vi inte orkar idag. Men inte så konstigt att vi är trötta kanske då vi var uppe till 02.15 någonting igår. Vi är banne mig helt värdelösa på att stiga upp! Vissa människor är bara obotligt morgontrötta verkar det som.

Nu ska jag se om det finns något levnadstecken hos honom. Om inte så kan jag nog nämna frasen "Fabregas är död!", då lär det bli fart på honom.

Drömhår wanted

När jag tittar på såna här bilder kan jag inte tänka mig att bli korthårig, långt hår är ju det snyggaste som finns! Synd bara att det är jobbigt att leva med. Hilary Duff's hår är perfekt här, färgen är döläcker och frisyren likaså. Sen är hon en av de vackraste kvinnorna på jorden enligt mig.



Hilary Duff's drömhår
, synd man inte vaknar upp med de där lockarna.




Den här frisyren tycker jag var jäkligt snygg, men något sånt där kort skulle jag ju aldrig våga göra ens.



Hår funderingar

Jag har börjat fundera över om jag skulle ha klippt mig, och då menar jag ganska ordentligt så att det blir kortare. Är så less på mitt långa hår just nu, det går knappt borsta ut då jag duschat bara för att det är slitet och torrt på grund av att jag blonderar det. Har lust att klippa det kortare och slinga i någon typ kolaton eller nåt så att det blir en lite mörkare blondfärg också, som kanske ger lite näring så håret blir fräschare. Men jag är ju så förbannat feg då det gäller mitt hår, vågar ju inte göra någonting. Och jag skulle ju inte kunna ha löshåret om jag gjorde det heller, vilket är ett minus. Gah, don't know what to do! Någon som har en åsikt?



För tre år sedan hade jag såhär, ganska kort ändå. Det är något liknande jag tänkte mig...









Haha, liten bild men whatever. Såhär är det nu, jätteblont och långt.
Här med löshår i och för sig.













Varför kunde man inte bara ha snyggt hår naturligt så slapp men bry sig?!

Chelsea-Manchester United

En stormatch pågår just nu, gissa vem som ser? Jo, jag! Sitter i soffan och ser på laptopen med brorsan, för en gångs skull funkar det rätt bra att streama (peppar peppar). United har det mesta av spelet, nu fattas bara ett mål. Men det blir nog tufft, Chelsea är inte serieledare för att de är dåliga direkt.
Men hoppas United knäcker dem, heja heja!


Sköna söndag

När man inte har en jobbig vecka framför sig så är söndagen rätt skön faktiskt, måste säga att det är en underlig känsla för oftast brukar man ju va ångestfylld upp till öronen på söndagar. Men inte idag, för i veckan börjar ännu en lugn vecka för min del, ska väl bestämma vad min uppsats ska handla om och kanske börja göra upp en plan om hur jag ska skriva och så vidare. Sen kan jag nog ta det ganska piano! Har redan planerat in en dag på stan med Mange på tisdag. Livet känns jäkligt underbart då man kan göra en sån  grej utan att stressen gnager på en inifrån. Gillar livet just nu <3


Kom hem från älsklingen för ett tag sedan, nu vet jag inte vad jag ska göra. Tvätta lite kanske, det skulle nog behövas, liksom att städa mitt rum som alltid. Blir ju alltid mycket trevligare då man väl är klar! Tror det får bli så, då känner jag mig lite duktig också och ger mig själv en liten stjärna i kanten ;)


Taggar med denna låt, älskar den här. Älskar the boss också, ingen är bättre!







You can't start a fire without a spark

Freddie Murcury, simply the best

När vi såg Idol hemma hos Lisa igår så var ju Erik hur grym som helst då han sjöng Queen's "The show must go on". Efter det började vi diskutera huruvida Freddie Murcury, sångaren i Queen, kanske är den bästa rock sångaren genom tiderna. Anna och jag tyckte då absolut det, han är grym. Scorpions sångare gör mig också knäsvag, så kampen skulle nog stå mellan han och Murcury. Han är så jävla bra, hans röst klarar verkligen vilka toner som helst!
Så tragiskt att han skulle dö så ung bara, annars hade han ju kunnat fortsätta göra grymma låtar.






Erik igår då han sjöng, han gör det så jävla bra! Det är inte lätt att jämföras med Freddie som sagt ;)








Mina tre favoriter med Queen. Åh han är så grym!




Bohemian rhapsody




The show must go on




I want to break free

Löprunda

I overcame. Denna låt gjorde att jag taggade till så nu ska jag ut i snöslasket och svettas lite. Gruvar mig, men man måste ju ta tag i det här någon gång. Är så sugen på IKSU kort, älskar ju att simma, så jag kollade upp det idag för jag tänkte att jag kunde köpa ett månadskort till att börja med eftersom jag ändå inte är här över jul. Det gick inte om man ville ha silverkort, då måste man ha guldkort. Blev arg, så det är också en anledning till att jag ska ut och springa nu. Jag ska trotsa IKSU, jag tänker inte låta mig luras, det är ju det ni vill era stolpskott.

Snö

Idag vaknade jag upp och ser att det är snö ute och att det har lagt sig en del. Jag som hade tänkt mig ut på en liten löprunda! Nu blev det ju tusen gånger jobbigare med motivationen...Suck.


Tur då att det finns låtar som piggar upp lite, den här får man energi av! Om jag nöter den tillräckligt mycket kanske jag orkar mig ut tillslut, vi får se.




Matberedaren är ond

Har invigt min matberedare som jag fick av mamma och pappa då jag fyllde år, men det slutade inge vidare. Den måste vara ont funtad, den var sylvass och gjorde att jag skar mig på 2 olika fingrar. Så där stod jag med plåster på 2 fingrar och var inte ens klar med 1/3 av middagen och det blödde genom plåstren. Suck, skönt att jag är klar nu i alla fall, det var ett jäkla bök med allt. Nu vill jag bara äta den där jäkla pajen och tugga den hårt så den lär sig.


Om en timme ska jag hämta upp Jannike,Petra och Anna så ska vi dra till Lisa och se idol och sen se en film. Blir en myskväll igen. Hörde på radion att Erik skulle sjunga Queen's "The show must go on". Tror att han kommer va grym! Ser framemot det. :)




Den vita helgen är kommen

Just det! För i helgen ska jag inte gå ut. Nej, det blir att sitta hemma och mysa hela helgen...Jävlar vad skönt det känns alltså! Känns inte som att det har blivit många sådana sedan man kom hit alltså. Dags att börja dra ner lite kanske, med start i helgen. Men man kan ju ha kul för det, ikväll ska vi till Lisa och se idol och sedan blire kanske en film. Vi pratade om pyjamas party men det verkar få bli en annan gång. Men det blir kul ändå, Petra stannar lite längre så hon är med ikväll igen! :)

Idag har jag inte gjort mycket, mest ätit och myst med världens bästa. <3 Han åkte iväg för ett tag sen för att jobba så nu vet jag inte vad jag ska hitta på. Handla kanske? Verkar som att det blir tacopaj idag. Gott gott!



Filmkväll med tjejerna

Snart kommer hela tjejgänget hit, Petra är ju i stan! :) Blir filmkväll hemma hos mig, jag har förberett mig inför en massa dreglande genom att alla får varsin hink, Josh Hartnett är ju med i filmen liksom ;)

Jag har bakat en kladdkaka efter Leila (tv-kocken), blir spännande att se hur den blir, sedan gjorde jag scones, också efter Leilas recept. Jag gillar henne, hon är bästa tv-kocken tycker jag, sedan Pär Moberg. Skriver ut många recept från de två. Ska bli kul att se hur det smakar, sen ska vi ju dricka te till såklart. Yum!




Känner för att baka något

...Men vad? Tjejerna kommer över ikväll, vi ska se Pearl Harbor och dregla över Josh Hartnett. Och dricka te och fika nåt. Men jag har inte så mycket att bjuda på, tänkte sno ihop nåt men vad? Funderar på scones. Kan inte bli så mycket mer engelskt än så, te och scones.
Eller ska jag baka kakor, eller göra en kladdkaka? Hmm, tricky... Får se vad som faller mig in då.



Tandläkaren

Ska till tandläkaren nu på morgonen på Ersboda. Jag har ritat upp en liten karta nu på en lapp så att jag ska hitta dit, kommer nog ta ett tag att cykla så jag måste nästan dra iväg snart så att jag hinner, ska vara där 9.50. Har tappat bort min telefon för tillfället också, den är inte här hos Mange men den borde va antingen hemma eller hos Alex. Det var riktigt trevligt igår i alla fall, synd bara att Liverpool går så jäkla dåligt.. Men kul för Källströms Lyon. Jag var kluven över resultatet, visste inte vilka jag skulle heja på :P

Nu ska jag borsta tänderna och börja dra iväg så att jag hinner dit i tid. Hoppas att mina tänder är i bra skick så att det blir ett bekvämt besök.

Fotbollskväll

Idag har jag haft en väldigt skön dag, sovmorgon med älsklingen och sedan har vi i stort sett bara sett teve och ätit en massa. :P Sen har vi hunnit va och träna också, jag simmade. Kändes bra att röra på sig. Nu ska jag åka och hämta upp Mange och Jens sen ska vi till Alex och se champions league. Blir nog trevligt, ska ba lägga nåt bet först kanske sen ska jag dra iväg! :)


Halloween pics

Kollade i telefon och såg att jag tog någon ynka bild ändå på halloween. Synd man inte tog flera (och med en riktig kamera). Borde kanske önska mig en kamera i julklapp?



Catwoman, mjaau



En söt häxa och Barbie girl




På hotellet med Johannes =)





Hjuken Pjuken snodde min min ;P Det ska han få för.



Emanuel fick priset som Kvällens coolaste utklädnad (om det hade funnits någon sån tävling, varför ha dom inga sådana tävlingar för?!?)!  Han va läskig, en bra bit över 2 meter ju. Storleken skrämmer en :P



Nu ska jag cykla till Emelie,det vankas te och kanske en kladdkaka! :) AH, måste in på unibet först å lägga nå eventuella bets... Oops. :P

Äntligen lite vila!

Nu är jag äntligen hemma efter en heldag i plugget.... Känner mig rätt slutkörd nu, men fram till januari har jag det rätt lugnt ändå och det ska bli så underbart skönt. De senaste 3 veckorna har fokus varit på högskoleprovet, processpelet och tentan, och allt har krävt mycket tid.. Nu är allt gjort och nu har jag bara halvfarts kursen. Gött! Så imorgon har jag planerat in en låång sovmorgon. Hela dagen ska jag bara slappa imorgon hade jag tänkt, har inga planer alls. Skönt!

Idag har jag lyssnat på både en åklagare och en advokat, de hade varsin föreläsning. Intressant kan jag lova! Pratade lite med advokaten sen, han va så frän. Bland annat frågade jag hur tusan man kan försvara en person som Hagamannen eller Englas mördare då man vet att de har gjort det, att de är skyldiga? Man borde ju inte direkt vilja få dem frisläppta (även om det är omöjligt i dessa fall), men man skulle ju själv ändå ha svårt att yrka på att deras straff ska sättas ner. Känns ju som att man borde vilja att de ska sitta inne så länge som möjligt liksom... Men det var jäkligt intressant båda föreläsningarna, att höra allt utifrån både åklagarens och advokatens perspektiv.




Nu ska jag äta en massa clementiner, har en massa och de måste ätas upp snart. Mitt uppdrag! Snart är det ju One tree hill också som jag längtat efter hela, långa dagen. Blev arg igår då jag såg 1 avsnitt, det kom ju inget mer sen! Älskar att ha boxar, då kan man ju nöta så länge man vill... Erika, se klart så jag kan ta hit dem sen ;P

Jag ger upp

Med tanke på att jag skrivit tenta idag i flera timmar och är helt slut på så orkar jag bara inte sitta nu med frågorna inför morgondagens seminarium.. Har suttit med frågorna rätt länge nu och hann fram till sista, men sedan är den skriven så ofullständigt att jag inte förstår hur någon ska förstå vad det är som frågas egentligen. Och jag är för trött för att leka gissningslekar, så nu tänker jag börja dra mig mot sängen. Är så himla trött, det ska bli så underbart skööönt att få sova. Nog för att jag ska upp tidigt imorgon, men ändå. Längtar tills på onsdag, då har jag planerat in sovmorgon, ska sova så länge som jag kan helt enkelt. Kommer bli helt jäkla underbart. Tur man har saker att se framemot i alla fall!

Nä, nu ska jag skynda mig i säng så fort mina värkande ben pallar men inte så fort att min stela nacke rör sig för mycket. Fick en hyfsad nackspärr av att sitta nedböjd med huvudet inne i lagboken på tentan. ;P

Sleep tight!

Tentan gjord!

Är nyss hemkommen från Östra paviljongen där jag skrev min första tenta! Pjuh säger jag bara, skönt att den är avklarad. Det var längesedan 5 timmar gick så fort! Vågar inte säga hur det gick riktigt, man vet ju aldrig. Får vänta på resultatet bara.

Härligt att det är gjort nu, lättnaden sprider sig i kroppen alltså. Nu ska jag ta och äta andra halvan av min köttbullemacka som jag inte hann med att äta då jag skrev, och om ett tag såg jag att One tree hill börjar sändas om idag, så första avsnittet börjar om en halvtimme. Snacka om tur! Gissa vem som är bänkad i soffan och bara slappnar av? Jo, jag!



Min lillasyster fyller 17 år idag också! Grattis busungen min. :) Hoppas du har en riktigt bra dag!

Här var Erika en liten plutt ^^




Snart dags att åka till Umeå

Ska äta en tidig middag strax, sedan åker vi tillbaks till Umeå imorgon. Känns drygt, har min första tenta imorgon och jag känner mig inte säker alls. Men ska läsa lite i bilen, sen får jag väl bara hoppas på det bästa! Förhoppningsvis har jag min turdag imorgon.

Mamma är supersnäll och har gjort 2 supergoda grytor som vi ska få ta med oss, helt perfekt då har vi ju god mat färdig några dagar framöver. Mums!

Nu ska jag packa ihop datorn och börja bära ut till bilen så att det är klart. Känns motigt att åka tillbaka, hade gärna stannat längre känner jag..


RSS 2.0