Julkalendern

Mange har en tradition att alltid se första avsnittet av julkalendern, och då jag sov där inatt så blev jag alltså väckt kl. 7,15. Inte najs. Såg på julkalendern med ett halvt öga, men jag pallade bara halva ungefär. Det var inte värt att fortsätta kämpa för att hålla sig vaken då den var så dålig som den var. Av det jag såg så var det inte heller något juligt över det hela, det var typ rymd-tema. Varför det?! Nää, tacka vet jag de gamla julkalendrarna som faktiskt höll hög klass, som Sunes jul, Mysteriet på greve holm & Pelle Svanslös. De rankar jag absolut högst!
Jag tycker ju fortfarande om att titta på Pelle Svanslös och Sunes Jul som vi har hemma, de håller än.

Funderar på att se om avsnittet ikväll bara för att se om andra halvan var bättre, men jag tvivlar. Stackars barn som växer upp med så fantasilösa och tråkiga julkalendrar säger jag bara..



Julkalender nr 1 enligt mig!


Kommentera här
Postat av: Anna

Sunes jul är den absolut bästa :D

2009-12-01 @ 17:20:08
URL: http://stenvallarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0