Kaffe = vägen till framgång

Idag har jag varit duktig, haft den bästa skrivar dagen hittills tror jag. Uppe i 6 sidor nu. Okej, 5, den första står det bara rubriken på. Men undrar om jag ska räkna in den ändå? Hmm.. Tricky.

Tror det är tack vare allt kaffe jag druckit idag, gick faktiskt upp 8 imorse (rekordet de senaste månaderna) och mötte pappa i köket som var hemma idag för att jobba med golvet och kaklet där nere. Och då han är hemma behöver man inte oroa sig för att de inte kokas kaffe, snarare ska man oroa sig för att få nåt även om du sagt att du ska ha. Det gäller att va på tå alltså. Tror det är hemligheten bakom min framgång idag faktiskt. Nästan så att jag kan sluta skriva en timme tidigare än tänkt, tidigare dagar har jag suttit och nött till fyra (utan att få något gjort i och för sig).

Önskar man kunde vara så här duktig varje dag bara.



Min pappas filosofi också.

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0