090317

Tjinni!
Nu har man gjort bort psykologi seminariet, det gick rätt smärtfritt. Så nu efter det har jag gått hem, jag gick ju till skolan endast för att göra det..Är sjuk så det är lika bra att vila så man bli frisk snabbare än att gå å snora på alla andra!
Ska vila nu ett tag framför teven, sen ska jag väl försöka jobba lite med matten. Det är illa att man inte har tid att va sjuk, man måste nöta ändå! Men nån måtta får det fan va på allt elände.
Hörde kloka ord som Suss berätta att hennes mamma sagt till henne om vår situatiion:

Det är bättre att misslyckas och må bra än att misslyckas och må dåligt.

Med det menas alltså att man inte ska sluta med allt man tycker om för att hinna med skolan, man måste unna sig saker (eller att vila) för att må bra. Och när man bara nöter blir man ändå inte effektiv pga all stress så man kan misslyckas ändå + att man mår dåligt.

Lätt att förstå om man varit i en sådan situation, lite svårare annars men bottom line är iaf att man i all stress ändå ska unna sig saker och göra det man vill göra.

Så därför tänker jag nu lägga mig i soffan och se OTH och vila upp mig så jag blir frisk. Matten kan ta sig i röven.
Tjing!

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0