Misslyckande

Tidigare ikväll trodde jag att jag var duktig i köket då jag lagade en supergod köttfärssås. Och mycket. Men nu ikväll när jag skulle stajla till det och bjuda Mange & Jens på avocado dip med vitlök så blev det..en aning misslyckat. Allt gick bra tills jag kom till slutskedet av dippen, vitlöken skulle i. Men jag köpte aldrig vitlök, och såklart så hade dom det inte hemma. DOH! Så jag gick ut i trapphuset kl 11 en onsdagkväll för att försöka ragga lite vitlök (självklart med djupaste urringningen man kan tänka sig) men mina knackningar på dörrarna gav inget napp. (vågade bara knacka på 2 dörrar..)

Så i paniken sprutade jag ner Aioli i dippen. Urk. Jag som ville ha en nyttig dipp också, och den där såsen gjorde inte tricket om man säger så. Men med gott sällskap så spelar det ingen roll att jag gjorde en blunder tycker jag :)

Nu är pöt och jag trötta så det blir nog sängen. Måste nog stå ut med lite nötande att vi ska se star wars, men jag vägrar. Där håller jag på mina principer. Alltså, ingen science fiction innan läggdags. Eller egentligen, inget science fiction över huvudtaget. PUNKT

Puss & godnatt!


Kommentera här
Postat av: Em

synd med dippen, men du försöka iallafall



btw, så har jag en tävling i min blogg nu =)

2009-03-05 @ 02:04:56
URL: http://audrinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0