Första föreläsningen - allmän rättslära och juridisk metod

Hej hopp!

Idag hade jag mina första riktiga dag kan man väl säga, jag hade föreläsning hela dagen. Det var riktigt intressant! Som jag lyssnade idag lyssnade jag nog inte på Evy när vi hade kemi under sammanlagt 3 år skulle jag tro :P
Har faktiskt pluggat ikväll sen jag kom hem också, försökte bl.a. slå i lagboken jag lånat men det är inte helt lätt att hitta rätt. Men på fredag ska vi lära oss att göra det bättre som tur är!


Jag har ju fyllt år sen sist jag uppdaterade också, nu är man bara ett år ifrån systemet! Det är min tolkning av 19 år.
Hade en bra dag, var bara i skolan på upprop typ, sen hade jag mina änglar här på kvällen. Hade bakat kolakakor och en skum chokladkaka som jag bjöd på, och te förstås ;) Det va mys som alltid. Fick martiniglas av Pierre också! Blev jätteglad, det hade jag ju önskat mig. :) I helgen kommer mamma och pappa med mina presenter, och det bästa av allt - min studentpresent kommer äntligen! En laptop men högtalare, också ska papps installera trådlöst. Blir skönt att få en egen så jag slipper låna Pierre's, jag menar det är ju aldrig ledigt här nästan :P

Klippte mig igår på Blablabla också! Aldrig klippt mig på en sån stor salong, men det blev skitbra och frisörerna va så jäkla goa! Blev ljusfärg istället för blondering vilket blev naturligt och det bästa av allt är ju att det är så skonsamt jämfört med blondering! Mitt hår kommer tacka frisören inom en snar framtid tror jag. Däremot önskar jag att det hade varit lika positivt för plånboken...



Men nog med babbel, jag skulle ju dra till Mange! Ska göra det nu, åååååh vad skönt det är att vi bor så nära varandra! Lite skillnad nu med max 500 meter ifrån varandra jämfört med dryga 20 mil!
Nu ska jag cykla dit och pussa på han!

Puss på er också :o)



Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0