Fjället? Nä just ja, Umeå

Alltså det är inte sant. Vädret är heeeelt sjukt ute! En sådan här dag borde man ju inte vistas ute alls, men tyckte så synd om Mange som ska jobba ända borta på Teg idag så jag skjutsade honom. Nu när man sett hur det ser ut så skulle det ändå inte gått att cykla, ibland är det ju 3 dm lössnö på cykelvägarna. Det blåser och drevar snö så att man skulle haft skoterskorna och plumsa med bara för att gå utanför lägenheten! Höll på köra fast med Sierran när vi skulle till Teg i alla fall, skulle upp på vägen i svagt uppförslut och det var så mycket snö så jag tror vi behövde 5 försök för att ta oss upp. Har även sett typ 4 bilar som satt fast i snön. För att ens kunna ställa tillbaka bilen på parkeringen har jag även stått och "skottat" med händer och fötter bort flera decimeter med snö för att bilen ska kunna ta sig ut sedan.

Man skulle seriöst kunna tro att man var uppe på kalfjället med skotern fastän man är i Umeå.

Kommentera här
Postat av: Anna

Strumpan, jag är rååååå taggad. Det är sjukt!



Tack, jag är väldigt nöjd över den om jag ska vara ärlig :)

2010-01-27 @ 20:04:56
URL: http://stenvallarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0